Sexigt?


Sex säljer - och så har det alltid varit. Men vad som är sexigt förändras lika snabbt som modet, varje tidsperiod och kultur har sin egen sexsymbol. På nittiotalet var idealet silikonbrudar med string, femtiotalet var mer subtilt. Geishor på 1800-talets mest sexiga gest var att blotta handleden.

Den här reklamen är från 1974 och promotar en bh. Bilder på kvinnor, eller bröst, i tropisk miljö ska vara förföriskt och sexigt, franskt och elegant. Men hur sexigt är det egentligen att ha bilder på nakna bröst, att inte lämna något åt fantasin?


Reklam i allmänhet spelar mycket på sex, men jag tvivlar på att man skulle använda en sån här annons nu. Less is more är en princip jag tror många följer. Och hur effektivt är det att ha bröst utan bh i en reklam för behåar? Jag fattar bara inte grejen. Vad som är sexigt i reklam förändras, jag tror att de flesta skulle välja en mer subtil annons nowadays.


För att sex säljer, men kanske i lite mindre doser?


Klara Lindvall


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: