Wondersuit



"Det var bättre förr" är en fras man fått höra ofta. Men stämmer det? Jag tror det kan stämma till en viss del. Jag menar, det känns inte som att kvinnor förr hade lika stor press på sig att ha värsta fotomodellskroppen, inte massa helt sjukt smala ideal att följa efter som idag.


Det var vad jag trodde innan jag läste några Vogue från 60- och 70-talet. Då rodde inte nya jätteskumma "bli smal på en vecka" - dieter utan hel- eller halvkropssstrumpor som man hade under sina kläder, så kallade "wondersuits". Av dessa skulle man få smalare midja, långa slanka ben och snyggare figur. Obekvämt är den första tanken som slår mig.


Själva grejen att ha en lite mer exklusiv våtdräkt stramandes runt mina inälvor känns inte så superlockande. Plus att våtdräkten gör en smalare utan bara ger en illusion av slankhet. Tänk då om man skulle hamna i en lite mer intim situation så att säga och ha den där under sina kläder. Pinsamt.

Det var nog inte bättre förr...

Emma Vestberg



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: