Cirkus

Den perfekta cirkusupplevelsen måste ha elefanter, massor av eld, clowner, galopperande hästar och människor i riktigt snygga kläder. Lite som den här outfiten:



Klara Lindvall, bloggare på Youthhood. Det är svårt att bli mer cirkus än så här.


På något sätt kopplar jag det här till Charlie Chaplin. Jag tror nog att det är hatten som gör det. Kan även ha att göra han var en varietéartist och höll på med en del scenkonster och grejer. Men bara kanske.


Cirkusen har funnits ända sedan antikens Rom, då användes det mest för kapplöpningar med hästar och uppvisningar med tränade djur.

Sedan har det bara vuxit och vuxit och blivit ännu större färgsprakande shower! Och jag blir fortfarande lika glad när jag ser att någon cirkus är på väg till stan.



Emma Vestberg



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: