Gissa den här grejen



Jag strosade runt på Raspen, och försökte hitta något som jag inte hade den blekaste om vad det var. Och där stod den, en glasbehållare fastsatt på en trä bricka.


Ja, ni ser väl själva och undrar väl förmodligen lika mycket som jag. Så, alternativen då. Vad har detta märkliga föremål använts till?:

1. En gammaldags bingomaskin. Ja, ni vet en sån där man lägger in olika färgglada bollar i med nummer på.

2. Elektricitetsmaskin. Snurra på spaken och spänning bildas. Användes i undervisningssyfte.

3. Vätskeblandare. Spruta in de olika ingredienserna i glaskupolen, snurra sedan på spaken och ämnena blandas. Användes i medicinskt syfte.

Hmm ja, får se om ni tror att det är samma sak jag trodde det var. Eller om ni kanske till och med gissar rätt... Som sagt kommer svaret nästa vecka, och det vore najs om ni chansade under kommentarer!


Max af Klercker


Postat av: Anonym

Min gissning blir nr 2

2009-04-10 @ 14:38:02

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: