Dags att skaffa en vårig toning på håret?

Min absoluta favoritårstid är våren. Det är då jag, som många andra, kliver ur min vinterdepression och äntligen börjar leva igen efter den långa vinterns elände.


Det är ju så, att när tempraturen börjar börjar stiga upp mot plusgrader så börjar folk ta sig ut igen. Det är märkligt hur mycket solljus kan göra med oss människor. Soffpotatistiden är över, folk blir mer sociala och allmänt gladare.


Ett annat tydligt vårtecken är modet. När jag fikade häromdagen dappade jag en damtidning och den bara öste över mig om hur man ska klä sig och hur man ska styla frillan nu när det är vår 2009.


Och när vi fick temat "väder" så började jag tänka på det direkt. Det kanske är lite långsökt, men när man väl tänker på det så blir det mer självklart.


Jag hittade den här lilla reklamen från Veckorevyn från 1943, och här hittar jag exakt samma sak.




Det är något speciellt när man får sin första dos av riktig sol på året. Och att folk får lust att fräscha upp sig och fixa till sig lite extra blir helt plötsligt lite mer aktuellt. Så har det nog alltid varit.


Postat av: Liene

stämmer nog! men min favoritårstid är sommaren ändå, bara för att då är det ingen skola för mig:)

2009-04-28 @ 19:12:48
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: hannah

SV: hehe tack! ni/du med!

2009-04-28 @ 21:03:03
URL: http://thathannah.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: