Töntiga saker: ”Kvalitet framför kvantitet?”



"Glaset har flera skador. Den svarta färgen är delvis avskavd. Spegeln under locket är spräckt. Den röda textilen har mindre bristningar. Gammal lagning i vänster framben."

  

Ett sybord med en spegel på toppen. Först när jag såg den tänkte jag på en barndomsvän som hade en liknande där han ställde sina fina glasprydnader. Detta var endast för att de skulle se större och att det faktiskt ser ut om att det är fler prylar än vad det är. Precis som i vissa butiker, eller i trolleritrick.


Men som sagt, det här är ett sybord med tillhörande låda där du kan förvara diverse syprylar. Det riktiga syftet är i och för sig rätt bra för att se, inte bara ifrån en vinkel, utan ifrån två, hur man syr. Men jag kan fortfarande inte släppa att det är sjukt onödigt att försöka få sina rikedomar eller andra saker att se fler ut. Kvalitet framför kvantitet, eller?



Postat av: Hans-Art Kann

Den liknar mig efter en finsk rökbastu. Ögonen är glansiga och jag svettas så att man kan spegla sig.

Jag haltar lite på ena hållet och har inget andrahandsvärde direkt - tja så är det när man inte

liknar en filmstjärna.....

2009-09-18 @ 19:18:37

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: