Töntiga saker: ”Gå med i schackklubben ”

Jag har alltid tyckt att det varit lite töntigt med schack, men det kan nog vara för att jag aldrig riktigt intresserat mig av att lära mig det.


Om sanningen ska fram så ska den fram nu, jag kan inte spela schack. Jag kan inte ens stava till det så jag använder mig i detta inlägg av ordbehandlaren i Word.


Detta bräde är hopfällbart och trasigt på ett ställe, jag menar hur tråkigt är det inte med schack, jag ser ingen nytta i det.  Det vore i och för sig lite trevligt med trollkarlsschack som i Harry Potter, att pjäserna levde och allt sådant coolt.


Nu kommer jag troligtvis få miljontals hatbrev ifrån schackklubben, men jag kan lova att ingen kan lära mig scak... sahk, ja just det, schack.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: