Underbara saker: “No, I just came trough the couch door”

När jag hör ordet "underbar" är det flera saker som poppar upp i mitt huvud. Så det var svårt att bara välja en grej att skriva om. Sen blev det rätt uppenbart; soffor är ju helt underbara saker.

Vad skulle människan göra utan soffor? Skulle vi titta på teve eller ta en tupplur på en stol? Eller kanske till och med på golvet? Det funkar bara inte.


Antagligen skulle världen rasera utan soffor, eller i alla fall min värld. Min soffa är som mitt egna lilla gömställe där jag kan koppla av. Dricka lite te, lyssna på någon grym platta och bara låta tankarna sväva runt. Helt underbart alltså.


Jag vet inte vem som uppfann soffan, men en sak är säkert, den människan var ett geni!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: