Julklappar: "Lite lycka i livet, tack."



Nuförtiden räcker det tydligen inte längre med att måla någon fin teckning eller virka en grytlapp, utan nu måste man vara jätteinnovativ. Det var ju bara något år sen årets julklapp var "upplevelser".

Ja, det här med julklappar är knepiga saker. Och det blir bara mer spejsade och dyrare grejer, eller så är det bara jag som har blivit äldre och mer ekonomiskt tänkande. Men egentligen, vilken fattig student har råd att ge bort en upplevelse? "Här, en skidresa till Alperna, god jul". Det funkar inte riktigt.

Man kan ju undra hur framtidens julklappar kommer att vara. En tanke som slog mig var att man kanske kommer kunna önska sig olika känslor eller andra abstrakta saker. Det skulle vara asballt. Kanske lite glädje till nyår eller mer ork att tackla nästa skoltermin med.

Jag vet i alla fall vad jag skulle önska mig i sådana fall. Lite tur, det skulle inte skada.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: