Julklappar: "Matkort till jul?"



Nu är det ju juletider, om ingen missat det alltså. Och vare sig man vill det eller inte hör ju julklapparna liksom till och visst är det en del saker man verkligen önskar sig. Men ärligt talat, hur mycket av det du får behöver du verkligen?

Jag såg den här lådan med små matkort och kände att det skulle vara någonting för mig som julklapp, kanske inte i år men när jag väl flyttar hemifrån skulle en sådan här vara användbar. För grejen är väl att jag egentligen kan laga mat, om jag orkar. Men en sån här låda skulle förmodligen förenkla processen att jaga recept så i alla fall jag slipper sitta där med nudelskålen i handen var eviga dag.

Jag har fått lite information om lådan och korten i sig och det var tydligen så att de skickades ut av Receptklubben Mästerkocken under 70-talet. Korten skickades ut till prenumeranterna månadsvis och sorterades i olika genrer beroende på vilka tillfällen och vilken sorts mat receptkortet innehöll.





Postat av: Fru Brun

Köp den! Du kommer inte ångra dig - jag vet, av erfarenhet! pekar diskret mot länken ovan

2010-01-25 @ 00:12:16
URL: http://denbrunamaten.blogspot.com/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: