Julklappar: "Skyddar mig mot allt ont"



Vakna upp varje morgon, natt eller valfri tid. Varje gång du vaknar så att säga. Varje gång du öppnar ögonen. Det där vart en retorisk figur som beskriver det du kommer att få se varje gång du öppnar ögonen ifrån att du sovit
.

Jag önskar mig den här buren i julklapp
. (Märkte ni att jag började meningen med ”jag”? Det är för att jag sätter mig själv först). Det vore skönt att kunna luta mig tillbaka och känna tilliten av det avflagnande järngallret. Veta att det här är min plats, här ska jag vara. Sen är det väldigt uppmuntrande att den faktiskt är målad i en ljuv och uppfriskande grön färg. Fast, nu är den rätt rostig och följer inte det gamla mönstret såväl. Men för en tid sedan var den i alla fall grön och revolutionerande.

Många skulle se en anledning att försöka bryta sig ut, men det gör inte jag. Det känns bra att vara bakom här och låta buren vara mitt rättsväsen. Den skyddar mig mot allt ont!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: