Nyårslöfte: "Suit up!"

Jag gillar inte nyårslöften, för jag brukar aldrig lyckas hålla dom.

Jag har i och för sig bara haft ett nyårslöfte en gång, när jag var 8, jag skulle aldrig mer äta godis, det såklart lyckades inte. Vad tänkte jag med?

Men iår tänkte jag iallafall försöka. Jag borde väl ha blivit lite mer mogen och kunna hålla mina fingrar i
styr. Plus att man man nu faktiskt har en anledning att göra en förändring. Nytt år = ny start.

Nästa år är mitt löfte att börja sy mer. Haha, vad lame det låter, med det finns en tanke bakom det. Jag är fattig
och kläder är dyrt därför är ju ett alternativ att sy kläderna själv. Sen får man väl se hur snyggt och andvändbart
det blir.

Symaskinen har ju faktiskt rätt viktig i historien. Den var ju en av faktorerna som startade den indutriella
revolutionen i England. Fast den var kopplad till en ångmaskin och det var en spinnmaskin. Men
fortfarande, typ samma sak.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: