Hitta rätt resesätt

Många tycker om att resa. Speciellt under den här årstiden, då det är kallt, mörkt och allmänt grått. Hur man reser är också en del av resan. Nu för tiden har vi oändliga möjligheter.


Du kan sätta dig på ett flyg, somna till, och sedan befinna dig i ett helt främmande land. Och om du har riktigt mycket pengar, finns chansen att du kan flyga på en liten rymdresa.


Om jag fick välja bland alla olika resesätt så skulle jag välja bilen. Jag skulle välja att göra en så kallad "Road Trip", vilket betyder att du och dina närmsta vänner packar en bil med allt viktigt och mindre viktigt, sedan är det bara plattan i botten. Vart ni hamnar återstår att se.


Tjusningen med denna typ av resesätt är att du och dina vänner kan besöka flera olika länder, utan att behöva passa en massa jobbiga flygtider. Ni kan även ändra era planer när som helst under resan. Allt blir oförutsägbart.




Bilden ovan är ett praktexemplar. En fin bil redo för vägen, och en glad snubbe redo för allt. Bilden hittade jag i tidningen Hem och fritid från 1973 och den ger mig en resande känsla.


För dig som gillar när allt bli underbart oförutsägbart
.


Viktor Einarsson


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: