Vi satt en kväll och pratade Greven, Plast och jag

 Alla har väl någongång hört Sent en lördagkväll med Nationalteatern? Det måste ju vara den mest absoluta partyklassikern genom tiderna, eller varför inte Living on a Prayer som fulla grabbar oftast vrålar ut så deras stämband spricker?


Fest, ljud från dina mp3-hörlurar, begravning, på restaurang, ja kära vänner listan kan göras lång, för musiken finns faktiskt överallt och jag tycker vi verkligen borde ge alla stora musiker ett stort tack för att dom förgyller vår vardag!

Tills fest/krogen så brukar man oftast vilja ha nattklubbsmusik som t.ex. techno, party ClubHits, remixer och andra omgjorda låtar (covers) och sen vill man ju ha på sig så lite kläder som möjligt för att kunna få hem en kille som man spanat in under kvällen och kunna röra sig så smidigt som möjligt när man dansar tätt intill varandra, tro mig för jag har sett det med egna ögon. Kanske inte just för era ögon men jag har då fått den uppfattningen av krogen iaf.

 

Jag undrar då hur man såg ut när man festade förr i tiden, kanske som på denna bild? Att kvinnan hade lång klänning och mannen en stor hög hatt? Dansade dom lite vilt som alla ungdomar gör nuförtiden? Gick det bra då i sådana fall, var det verkligen så att det gick hem att ha en stor höghatt? Tur att vi faktiskt har ändrat modet litegranna, jag skulle nog tycka det var rätt obekvämt och dansa med en långklänning.

 

Själv så rekommenderar jag en liten skara av mina närmaste vänner och en schysst platta som ekar ut i högtalarna.


Matilda Thorén


Postat av: Anonym

Musik är helt underbart för det finns något som passar alla. Bra att du har hittat din stil.

Ha det gott!

2009-01-26 @ 10:57:46

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: