Valar, krig & grejer

Några dagar innan jag fyllde tolv år fick jag en uppenbarelse. Det var en solig och fin dag på Arlanda, jag och min familj skulle alldeles strax kliva på vårt plan till Malta då en tanke slog mig; Jag ska sitta i en stor metallklump som kommer att flyga i luften. Det är helt ologiskt!


Det var i den stunden jag upptäckte min näst intill extrema flygrädsla. Då kunde jag äntligen också fylla i mitt hål i min topp-3-läskiga-saker-lista precis mellan krig och valar (ja, jag är superrädd för valar, mobbas inte).

I alla fall! När vi knallade runt i vår gigantiska prylsamling fick jag syn på denna skylt:



Och tänkte att den kombinerar två av mina största rädslor.


Krig är verkligen är ett big no-no. Att bara få för sig att döda oskyldiga människor med en massa vapen är bara helt absurt. Det är nog det som skrämmer mig mest, vad människor är kapabla att göra mot varandra.


Egentligen skulle det kännas mycket mer logiskt att när världens mäktigaste människor har sina dispyter att de bara diskuterar sina problem eller singlar slant eller nåt. Jag är säkert bara jättenaiv men att dra till med vapen när man har problem känns faktiskt ännu mer ologiskt än en flygande metallklump.



Emma Vestberg

Postat av: Anonym

Borde också skaffa en topp-3-läskiga-saker-lista:P

2009-01-31 @ 17:14:05

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: