Runda saker: ”KOM IGEN STOCKHOOOOLM!”



Ifrån att människan som ras slutade vara nomad uppstod äganderätten. Därifrån gick det bara vidare.


Någon gång däremellan kom man på att man kan tillverka olika slags behållare av oxars horn. Det här hornet är en behållare för krut. Antagligen hade man den bredvid geväret i bältet för att fylla på och så vidare. Fast det var inte det första jag tänkte på när jag såg den.


Det jag tänkte på var faktiskt Amon Amarth.  På "Unholy Alliance 2" uppe i Stockholm spelade dem med bland annat Mastodon och Slayer. När sångaren i Amon Amarth skrek " KOM IGEN STOCKHOOOOLM" och tog fram sitt horn (som såg likadant ut som detta) och drack sin mjöd - då började jag asgarva. Det var en av de roligaste och mest töntiga sakerna jag sett och hört.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: