Runda saker: ”Speglar underlättar vår utseendefixering”



Runda saker var väl ett av de mest fria temana vi valde för sommaren. Jag menar att man kan välja att skriva om nästan vad som helst, ja vad som helst - om det är runt alltså.


Så är det bara momentet när man ska hitta den där saken att skriva om. Vandrar runt i en byggnad på 4000 km2 och letar runda saker. Till slut hittar jag den här lilla spegelbrickan som först ser ut som en gammaldags backspegel eller kanske en sminkspegel.


I alla fall kom jag då på hur bra speglar är att ha egentligen. Det är för väldigt många (inklusive mig) en nödvändighet att alltid ha en spegel i närheten. Ja, för finns det något mer underhållande än att se sig själv i spegeln?


Hm, ja det finns ju faktiskt en hel del saker som går över det på min lista, men är man uttråkad kan det ju vara ett kul tidsfördriv. Jag kommer att tänka på filmen Herkules, där en av gudarna ser sig själv i spegeln och blir kär i sin egen spegelbild, jobbigt läge. För att jag inte ska glida bort helt från ämnet tänkte jag nu sammanfatta med att speglar är en väldigt bra uppfinning!

Om man däremot ska vara petig är föremålet på bilden ett serveringstillbehör, som det förmodligen är meningen att man ska servera glas eller liknande på och inte spegla sig i.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: