Runda saker: ”En sockerbagare han bor i staden”



Fast min sockerbagare bor på Pilosväg här i Nyköping, det är min kära gamle mormor.


Hon och jag har varit ett bakteam sedan århundradenas århundraden! Vi har gjort allt ifrån rulltårta till pepparkakor och massa andra söta bakverk.


Om jag får säga mitt så är mormors sockerkaka den underbaraste kakan. Vi gjorde oftast tigerkaka, dels för att jag alltid lekt tiger när jag var liten och för att jag tyckt att det varit så magiskt att det kan bli två färger i en och samma kaka.


Jag har alltid älskat att baka och det är nog för att jag har kommit i så goda händer, som min mormors och min pappas. Föreställ er att ni sitter och frossar på enormt goda muffins. Jag slängde i mig en blåbärsmuffin för 10 minuter sedan!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: