Festivalsaker: ”Festivalmusik och head phones från stenåldern”



Rock, Pop, Techno, Punk, Soul, Reggae, Metal, Hip-hop, Blues. Ja, jag har till och med en instrumental låt som står under genren Pop Emo i mitt iTunes-bibliotek...


Musik är ju festivalernas A och O. För en festivals grund är ju inte mer än en massa band som samlas och spelar någonstans. Nu förstår väl jag också (även fast jag gör min festivaldebut i sommar) att det inte bara är musiken som lockar folk till festival.


Men utan att dra iväg från musiken: det bör väl nämnas att musik är en otrolig stämningshöjare, hur spänt det än är på en fest blir alla förmodligen lite mer lättade om någon sätter på en riktigt skön akustisk singer songwriter låt, eller varför inte en discolåt som lockar till dans.


Föremålet valde jag med tanke på dagens moderna Skull Candy head phones, som ganska enkelt kan relatera till just ämnet musik. Tyvärr är dessa inga föregångare till dagens musiktillbehör, men visst vore det coolt?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: