Mina förväntningar på sommaren: "Ännu en härlig svensk sommar är på ingång"



Det mesta kommer förmodligen att regna bort. Men det är inget som ska hindra någon från att utnyttja sommarlovet till fullo.

Jag har kommit underfund med att vi svenskar är väldigt styrda av vädret. För så fort solen tittar fram så blir vi som förtrollade. Livet får en helt annan mening. Men det kanske inte är så konstigt eftersom vi lever i mörker den större delen av året.

Jag har inte tänkt rabbla upp en mysig liten lista över vad jag ska göra i sommar. Det vore för förutsägbart. En riktig sommar består av spontana grejer och tomma listor. En och annan plan är väl okej. Men inte mer.

Den svenska sommaren har sin charm, men den blir aldrig så färgstark som man vill. Därför går den att krydda med en och annan utlandsresa. Men till det behövs pengar. Och äpplen växer på träd, inte pengar.

Fånga dagen, är ett spännande uttryck. Det är även ett uttryck som pryder många kroppar i from av en tatuering. Fast då översatt på ett mer exotiskt språk. Mitt råd till er inför sommaren är hur som helst; Fånga dagen, på ett spontant sätt.

För att jag tror på den spontana sommaren.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: