Mina förväntningar på sommaren: "Min sommar ska bli den bästa någonsin"


Foto: Dominique Sternberg


Min sommar ska bli den bästa någonsin. Igen. Min förra sommar var min bästa någonsin, men den här ska bli lite bättre!


Jag är inte en sån som planerar speciellt mycket, och det är därför jag bara har två planer inför min sommar; om bara några veckor åker jag nämligen iväg till Borlänge, för att se hur många underbara artister som helst. Och såklart leva som en riktig idiot i ett tält och antagligen vara superfräsch efter en vecka i lera. Men! Vi kommer ha så sjukt kul!

Min andra plan för sommaren har jag utvecklat tillsammans med min nära vän och kollega Emma. En vacker dag satt vi nämligen och filosoferade på en trottoarkant i staden som vi växt upp i. Vi funderade på varför människorna i Nyköping är så himla trångsynta, och varför ingen vågar närma sig en ny människa, om de inte är jättepackade.

Så vi kom på denna fantastiska plan. I sommar ska Emma och jag, och förhoppningsvis några andra som hakar på, vara fruktansvärt öppna för nya bekantskaper. Vi ska spendera vår sommar med att bryta mot våra egna mönster, vi ska åka till olika konstiga ställen och lära känna nya människor, och vi ska så klart ha jättekul. Sen får man väl se hur modiga vi kommer vara när vi väl ska hälsa på någon på stan, men det är en senare fråga.

Förövrigt så hade jag tänkt att slappa i en hängmatta, festa vid en sjö minst en gång, tälta, äntligen bli lite mindre yngre än alla andra, göra Nyköping osäkert i mitten av natten, åka till konstiga ställen och festa, förhoppningsvis åka utomlands, skaffa världens solbränna, träffa alla människor som man inte hinner träffa, sova jättemycket och dansa sönder mina skor.

NU ÄR DET SNART SOMMARLOV!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: