Mina förväntningar på sommaren: "Sommarförväntningar"



Minst två tusen ungdomar kommer att gå arbetslösa i sommar. Bygg Max hade över 300 stycken sökande varav två blev anställda. Landstinget har ett visst antal platser där det lottas ut vilka som kommer in.


Igår sökte jag mitt 31a jobb på mindre än ett halvår. Jag har fått både ”nej tack”, ”tack för att du sökt men du får försöka nästa år igen” och inget svar alls. Arbetslösheten är sjukt hög och just nu känns det som om att jag är en av de som kommer gå där. Utan pengar eller någon arbetslivsfarenhet. För det är ju det man måste ha för att få ett jobb, livets ironi eller hur?

Jag hade för cirka en eller två månader sedan förväntningar på att ha ett schysst jobb, spela sjukt mycket musik och hänga med de personer jag tycker om. Sedan om jag lyckades, ta mig in på en KY utbildning här i staden. Just nu känns allting som har med ekonomi att göra helt hopplöst. Det finns inga pengar, det finns inga jobb, det finns bara lån och bo kvar hos morsan.

Det är tur att man har de personer som man håller av kärast.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: