Saker man kan gömma saker i: "Prylsortering vs. Prylhög"



Shit vad många lådor! 51 om man ska vara exakt.

Den påminner lite om en byrå vi har hemma, men den har inte lika många lådor. Jag kommer ihåg att jag brukade roa mig med att gömma saker i de olika facken och sedan låtsas att jag inte visste var de låg. Problemet var att det var så många lådor att jag glömde var jag skulle leta efter ett tag ändå.

Nej, det där med många lådor är inte så mycket för mig. Jag slänger alla mina saker i en stor hög istället och hoppas att jag kommer hitta dem ändå. Dåligt system, jag vet, men det funkar relativt bra ändå. En annan lösning är att rensa ut allting ur rummet som man egentligen inte behöver, då finns det helt plötsligt inte mycket att tappa bort.

Några som är riktigt duktiga på det där med prylsortering är de som arbetar på Sörmlands museum, både i föremålsarkivet Raspen och textarkivet. Ett kul jobb att skriva om nu, men med tanke på mina meriter inom sortering är det väl förmodligen ingenting för mig. Nej, det där med sortering har som sagt aldrig varit min starka sida.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: