Gula strutfrisyrer eller en orange tvättsvamp på huvudet?



Jag intervjuade Maja Berfeldt, som pluggar media på Tessinskolan, om hår och frisyrer.


Vilken är den absolut snyggaste hårfärg du vet?
- Hmm, typ mörkbrunt, på gränsen till svart.

Är du nöjd med ditt hår?
- Mm, det är jag faktiskt.

Är håret viktigt om man träffar en ny person?
- Asså, kompis eller typ blivande pojkvän?

Mer blivande pojkvän.
- Ja, till en viss del, men absolut inte det viktigaste.

Hur ofta fixar du håret hos en frisör?
- Typ var tredje månad, gjorde det faktiskt förra veckan.

Har du färgat håret nån gång? (vilken färg/vilka färger?)
- Ja, en massa gånger. Jag har haft vitt, svart, brunt, rött, blont och faktiskt blått till och med.

Har du fastnat med tugummi i håret nån gång?
- Haha, nej lyckligtvis inte. Det är min typ största skräck att behöva raka av håret.

På tal om olika sorters frisyrer, kommer du ihåg det danska popbandet "The Cartoons"?
- Vilka!?

Joo, men dom som gjorde "ooh ee ooh ah ah, ting tang wallawallabingbang"!
- Ja, just det dom ja! Dom lyssnade jag på när jag var liten! De var ju en som hade en typ tvättsvamp som frisyr!

Okej, nu, 5 snabba! Blondin eller brunett?
- Brunett

Skallig eller hår ner till knäna?
- Skallig

Rakt eller krulligt?
- Rakt

Dreadlocks eller rastaflätor?

- Dreadlocks

Flätor eller hästsvans? (på tjejer)
- Hästsvans

Och här kommer en video från just The Cartoons! Enjoy!

 


Max af Klercker



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: