Stick ut från mängden på festen



Festligheter, alla gillar vi festligheter. Då klär vi på oss det finaste vi har och det goda humöret tas fram. Vi umgås med dem vi tycker om och har det allmänt trevligt. Ordet fest har olika innerbörd för olika personer. För vissa är fest att sitta på bussterminalen och svepa mäsk, för andra inte.


Men jag tänkte koncentrera mig på hur man kan sticka ut från mängden på en fest. Och det borde inte vara så svårt om man äger en damväska som är tillverkad av en krokodilfot. Ja, en riktig krokodilfot. Jag tror inte det kan finnas speciellt många exemplar av just denna sorts damväskor. Vilket gör det till den perfekta festväskan!


Den är inte speciellt praktisk eftersom den inte är särskilt rymlig. Med lite tur kanske du får plats med en karamell eller två. Men inte mer. Jag skulle personligen inte ta med denna väska på en fest, eftersom jag inte använder damväskor.


Väskan är ett minne från världsutställningen i Chicago 1893. Världsutställningen var en av de största utställningarna under 1800-talet och anordnades till minne av Columbus upptäckt av Amerika 400 år tidigare.


Idag är det fest på Slakthuset för vår blogg. Undra hur många som kommer komma med en krokodilväska?



Viktor Einarsson


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: