En oemotståndlig kärlek.



Oj, oj, oj.. många tankar dyker upp när jag tänker på ordet djur. Bland annat all utnyttjning, sexuella övergrepp, inavel men framför allt tänker jag på all den kärlek som djuren ger oss!


Jag har själv haft olika djur. Bland annat har vi haft tre katter
, en hund och ett akvarium på 120 liter. Jag må säga att djur är nog de mest kärleksfulla och hängivna varelserna på denna planet. Den hunden vi hade gjorde allt för att göra oss glada. Den gnällde ingenting. Trots att vi köpte henne för att hon blivit misshandlad och utnyttjad på alla möjliga sätt. Hon anpassade sig och trivdes riktigt bra hos oss verkade det som. Det är svårt att avgöra när de inte riktigt talar samma språk. Fast ibland kan man ju faktiskt se djur le, du vet där i smilgroparna. Hela min familj har alltid haft massvis med djur. Jag har för mig att min mormor och morfar har haft minst tre hundar och fem katter. Det är kanske vissa släkten som alltid har djur med sig. Vi har ju sett att folk alltid har använt djur som redskap och sällskapsdjur sedan vi blivit civiliserade.
     Fiskar är väl egentligen rätt tragiskt att ha. De är väldigt statiska och gör inte mycket. De är däremot fascinerande att titta på. Fast jag fick oerhörda skuldkänslor när jag hade dem. Jag ville bara skaffa större akvarium för det kändes som att jag stal deras frihet.


Men mina erfarenheter av att ha djur är enbart positiva
. Nu pratar jag självklart sällskapsdjur. Jag jobbar idag för djurens rättigheter för att det finns för många idiotiska företag och människor som tar djurens kärlek till andra för givet. Men oj,oj,oj vilken kärlek de ger. Glöm inte att ge kärlek tillbaka till djuren!


Victor Soldeus

Postat av: Anonym

TARZAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN:

TARZAAAA A A A A A AA A A A N!!!!!

2009-03-09 @ 18:36:17

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: