Droger: "I’m Lovin It… eller?"



Vi befinner oss i San Bernadino i Kalifornien och året är 1940, människorna står i en kö som är flera meter, varför i all världen är denna uppståndelse?

Jo, den första Mc Donalds ska öppna. Numera har kedjan växt till sig och är nu den populäraste snabbmatkedjan i hela världen, med över 31 000 restauranger i 121 länder och med 46 miljoner kunder per dag. Har någon av er sett dokumentärfilmen Super Size Me? Ja, ifall ni sett den så vet ni vad jag snackar om. Ifall ni inte har sett den - se den!


Den går i alla fall ut på att Morgan Spurloc ska äta mat ifrån Mc Donalds i 30 dagar och reglerna är att han måste äta allting på menyn minst en gång och dessutom en så kallad Super Size ifall personalen frågar.


Tänkte berätta att jag har sett ett flertal dokumentärer om fetma och det man varje gång får veta är att 63 % av Texas befolkning har fetma. Hur kommer det sig att Mc Donalds blir som en drog? Svaret är relativt enkelt, du är hungrig och du har verkligen 0 ork att laga mat, åh!


Jag har lite småpengar i fickan, varför inte sticka till Donken och chacka en cheesburgare, eller? Hur kommer det sig att mer än halva befolkningen i en delstat är överviktig? Jag tror inte direkt att de har bett om det. Visst det kan finnas anlag i generna för vissa, men kanske inte alla.  Vart gick det fel liksom? Är inte folk rädda om sina kroppar?


Postat av: Anonym

den enklaste förklaringen är väl att snabbmat är för billigt...många av de som lider av fetma i USA är fattiga och därför är snabbmat bästa alternativet.

2009-05-24 @ 22:15:54
URL: http://youthhood.blogg.se/
Postat av: matilda

jo, det var ju det jag menade..

2009-05-27 @ 13:24:36

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: