Droger: "Allt mellan himmel och jord"

I alla fall jag relaterar ordet droger med folk som sitter i mörka källarlokaler och röker marijuana eller injicerar armarna tills det inte finns många punkter lediga för kommande nålstick.


En drog, alltså narkotika.
Ja visst, men droger tror jag underförstått betyder saker som vi kan bli beroende av. Hmm, vad som helst alltså? Ja egentligen...


Jag tror att en drog är narkotika, nu säger jag lite emot mig själv, men att det finns saker som kan få oss längta efter det som om det vore en drog. Ni som någon gång varit riktigt kära vet hur det känns att vara utan personen i fråga, om så bara för några dagar. Jag har aldrig använt narkotika men kärleksberoende är illa nog.


Sen att inte glömma är det ju den underbara känslan då du äntligen återfår din drog. Låt nu tankarna vandra fritt och tänk på saker som du varit beroende av någon gång, så beroende att det känns som du skulle kunna dö om du inte får det snart... en speciell låt, sex, godis, en adrenalinkick, kaffe... tja, jag vet inte, ni kanske tänkte på helt andra saker?



De lite läskiga sakerna på bilden har tillhört en bodybuilder som skänkt ungefär 5-6 stycken sådana här burkar till Sörmlands museums samlingar. De innehåller "kosttillskott" som bland annat glutamin, kreatinpyruvat och nitrocell. Dessa anses av försäljarna att vara nödvändiga vid "explosiv muskelträning", men jag vete tusan asså...


Visst förstår jag att man snabbt vill öka muskelmassan, men att stoppa i sig sådant där? Risken är ju att fastna i beroende, och det måste ju vara allt annat än hälsosamt.

Kan det möjligtvis vara så att det här temat är ett tidigare stadie av något som kanske kommer nästa vecka..?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: