Vädret styr oss mer än vi anar

Jordbävningar, orkaner, översvämningar, laviner, torka, istider, skogsbränder... Alla exempel på naturkatastrofer, och allt har med väder att göra.

Vädret har tagit så fruktansvärt många liv genom åren. Det är egentligen sjukt hur mycket makt det har över oss, och hur lite vi egentligen kan göra åt det.

För många är vädret någonting som styr mångas humör. Visst kan du hålla med om att du inte skulle känna dig helt oförändrad om du vaknar på jättebra humör, och ser att det under natten snöat en halvmeter, och det är i mitten av april. Eller det kanske bara gäller mig..?



Som förmodligen de flesta andra är min favoritårstid sommaren, även om jag njuter av vinterns två första kyliga månader. Som människorna på bilder är jag också en riktig promenadmänniska som gillar att promenera i alla väder (utom kanske regn då).



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: