Youthhood på Naturhistoriska riksmuseet: "Åtta år sedan och fortfarande lika mållös"

"WOOOOOOOOOOOOOOOOOW VAD STORT DET ÄR!". Okej, jag brukar inte bli så himla exalterad när jag ska gå på saker, men igår och idag har varit riktigt fantastiska möten av både dinosaurier, uråldriga flygplan, raketer och andra historiska föremål har satt sig i hjärnan och hjärtat på mig.

Naturhistoriska riksmuseet blev vårat första stopp idag, en utställning om människans resa gjorde ett stort intryck. Helt sjukt att vi verkligen är den enda av de olika människoraserna som överlevt. Jag känner mig som att jag är tio år igen och står med gapande mun med andra små barn, som kanske är just tio år. Vi gapar åt samma sak, den stora T-Rexen som står med sin käft öppen för att sluka oss.


Bilden är tagen på Naturhistoriska riksmuseet



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: