Favoritgrej (ibland i repris): "Urhuset"



En av mina favoriter
från föremålsarkivet är det lilla urhuset jag hittade när vi skulle skriva våra inlägg om döden. Klockan är jättesöt, döden mindre söt.

Klockan tillhörde ett gammalt dockskåp som var över hundra år gammal, alltså från någonstans i slutet av 1800-talet. Jag kommer ihåg att jag har haft ett eget dockskåp en gång i tiden, som jag och min mor inredde mycket omsorgsfullt.

Vi köpte små möbler som man själv monterade ihop, målade om, och så hade jag små, små gamla dockor. Jag tror mest vi hade dockhuset som prydnad. Det är nog det man har dockskåp till nu för tiden.

Men det var ett tag sedan man var så liten nu, och det är för att klockan har gått. Tick tack.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: