Kläder: "Gulligt med djur"



Tittade på Animal Planet med min far idag. Det var ett program om folk i USA som hade exotiska, eller ja, varför inte klassa det direkt som olagliga djur. Fick världens ångestklump i magen och förstår faktiskt inte hur vissa människor är skapta.

Jag har alltid gillat djur och klart att man ville ha en tiger eller liknande djur när man var liten, men att ens komma på tanken att verkligen göra det lagligt i världen, att ha till exempel en vildkatt hemma, boende hemma hos sig, eller varför inte en alligator i köket?

Återigen till det med kläder och tigrar och sånt, så är det fruktansvärt hemskt hur mycket försäljning av djurpälsar som finns. Det är inte bara djur ifrån Afrika, utan massvis med djur blir dödade varje år för att kunna klä dig varm. Denna jacka (på bilden) är ingen päls, men ändå. Varför är det så fint med päls?

Jag ser äldre människor som har på sig pälsar under vintertiden, värmande? Tänk på vad det du har på dig värmde för den själv. Nej, jag kommer aldrig använda päls. Jag kommer att bli en äldre dam med katter och slitna tygskor.


Postat av: Hav utan hamnar

Ska man inte få ha husdjur?

2009-11-18 @ 17:26:51
URL: http://havutanhamnar.wordpress.com/
Postat av: Josephine

word! jag kommer också bli en liten tant som hötter med käppen åt folk som går runt i päls <3

2009-11-19 @ 20:43:07
Postat av: matilda

Hav utan hamnar: så länge de inte hålls på en onaturligt lite yta så tycker jag det är okej med husdjur, och så vidare du är en människa med vett och etikett som vet hur man ska behandla ett djur. det är inte djuret som väljer miljön, utan det är ju självfallet du och dina principer.



Josephine: Underbart! :)

2009-11-25 @ 21:25:28
Postat av: N

Jag hoppas du vet, att de katter vi har som huskatter också har varit vildkatter? Just den liknelsen är ofantligt orimlig., eftersom en vildkatt som omhändertagits som kattunge kan bli en hur bra huskatt som helst. dessutom har människan "förtamat" alla våra husdjur, alla våra djur över huvud taget., hundarna har verkligen inte varit våra bästa vänner i alla tider?

2009-12-31 @ 01:04:25

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: