Kläder: "Keep them warm"

Nu har det blivit så att jag lätt relaterar alla inlägg till vintern på något vis. Men det kanske inte är så konstigt, kylan påverkar ju oss alla.

Jag letade efter något vintrigt plagg, och det var ju inte speciellt svårt att hitta. Så jag letade upp ett par gamla knähöga stickade sockor som jag hade sett i en låda i föremålsarkivet för att tag sedan. De var röd- och vitrandiga och såg jättemysiga ut, och jag tyckte det var en klockren grej att skriva om.

Jag själv använder alltid sockor på vintrarna, det är nästan en självklarhet. Det finns dock en nackdel, om sockorna blir blöta (vilket de gärna blir i ett par tygskor på vintern), så börjar de gärna lukta ganska sunkigt. Så man får till att hitta ett par varma och vattentäta skor också, om de nu ska hålla sin funktion.

Det har jag lärt mig nu i höst när man stampat runt i vattenpölar i flera timmar och kommer hem och tänker, vad fan äre som luktar? Fast det kanske inte är mina sockor det beror på, who knows?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: