Va?!: "Barbapappa eller sjöodjur?"

För ett antal år sedan så fanns det en barngrupp vid namn Papegojklubben som höll till på S:t Nicolai i Nyköping. Det var en barngrupp som ägnade sig åt en massa aktiviteter, antagligen pyssel och dylikt som barn gillar att greja med.



Men vad är detta förnånting? I ett barns ögon
kanske det är självklart. Hade jag haft någon av mina små bröder med mig när jag såg den här prylen (och tänkte; va?) så hade jag frågat dem vad de trodde. Kanske hade de kommit med ännu vildare gissningar än vad jag kom med, för jag gissade vid första ögonkastet att det skulle föreställa någon Barbapappa-liknande figur. Och eftersom det är just ett barn som har skapat den så kan man ju aldrig veta säkert vad det kan vara för något.

Gosedjuret, vilket vad jag förstod att det var, är rosa och har påsytt huvud och har kanter som är målade med blå tuschpenna. Men vad är det som är rosa med blå kanter? Som ser ut som en klump med endast ett huvud? Jo men självklart, det är ju en säl! Det ser ju alla.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: