Bling, bling: "Diamonds are a girls best friend?"



Denna bild visar ett brudskrin som lånats ut av prästens fru vid bröllopssammanhang. Inköpt av Sörmlands Museum år 1926 via en auktion. Här är det guldtrådar och slingrande glittertrådar som pryder brudens huvud, bukett och allt därtill.

Egentligen förstår jag inte varför bruden ska utsmyckas så mycket, det ska vara en jättemaffig ring som har världens sten och sen så ska du ha de vackraste smyckena på dig. Givetvis kan jag förstå om du har bokat en kyrka och sen kommer det ett antal hundra personer, för du vill ju ha ett minne för livet då du gifter dig, skilsmässan kanske inte är ett kärt minne dock.

I vilket fall som helst så tycker jag att dessa smycket är otroligt fina, men jag skulle nog inte vilja ha en hel smyckesuppsättning till bröllopet.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: