Kommunikation: ”Har du radiomottagare känner du dig aldrig ensam”



När jag flyttade ut hit, ut på landsbygden utanför Nyköping, så kände jag mig otroligt isolerad från omvärlden ett tag.

Jag flyttade ifrån vår storstad efter fyran på mellanstadiet, och eftersom jag flyttade hit på sommarlovet så blev det en ganska ensam sommar som väntade mig. Den lilla byn utanför Nyköping som jag nu bodde i var inte så folkrik, och jag var inte den som ville tränga mig på de få ungdomar som redan bodde här.

Tystnad är något som jag aldrig riktigt tyckt om, jag har faktiskt ganska lätt att få panik om det är helt tyst, om jag inte ska sova vill säga. Och jag vet inte riktigt varför, men på ett sätt så gjorde kanalen P3 på radion att jag inte kände mig lika ensam.

Och så är det fortfarande, det finns faktiskt trevliga program på radion med trevliga röster och inte bara hitlistor och skrikande idioter. Och även fast man kanske inte lyssnar på typisk innemusik så kan man faktiskt hitta riktiga fynd om man ägnar lite tid åt radio ibland. Så snälla folket, låt det inte dö ut och sånt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: