Magi: "Krokodilbajs"

Att kunna stanna upp ett speciellt ögonblick och föreviga det. Att aldrig låta just den stunden försvinna ut i intet. Att alltid kunna titta tillbaka och minnas.

Med kamerans hjälp så gör vi detta möjligt. För varje foto vi tar så förevigar vi något, det är i alla fall min grundtanke med ett fotografi. Och det är magi på hög nivå.



Kameran på bilden är en spegelreflexkamera. Det var Ivar Schnell från Nyköping som köpte denna kamera år 1935. Han köpte den för ca 100 svenska kronor vilket jag tycker låter som en bra investering.

Allt skrivande om kameror fick mina tankar att flyga tillbaka till alla originella skolfoton. Mina tankar riktas främst åt fotograferna som alltid jäklas med att säga krokodilbajs, precis innan de tar själva fotot. Det sorliga är att jag skrattar när de gör så.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: