Saker jag hatar: Blod, svett och tårar

Det finns mycket jag hatar, eller inte står ut med, som till exempel ångest, fjäsk, ansträngda människor, bakfylla och pinsamma moment. Men en sak som är en av de värsta är smärta.

Det kan vara vilken sorts smärta som helst, som den där ilande smärtan man får när man slår i stortån i dörrtröskeln eller hjärtesorg. Jag är skiträdd för att göra illa mig, och jag är livrädd för sjukhus. Om någon gör akrobatkonster eller slår en kullerbytta målar jag genast upp scenarion i mitt huvud på allt som kan gå snett, och alla kroppsdelar man kan bryta. När jag besöker ett sjukhus får jag oftast hjärtklappningar.

På föremålsarkivet finns det en sjukvårdslåda från 1940 som beskriver mitt hat mot skador och smärta riktigt bra tycker jag. Det är en stor blå låda i papp och i den finns det massor med mediciner och gasbindor *ryser*

Så jag hatar, som så många andra gör, smärta. Det måste vara något av det värsta som finns, eller?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: