Samma sak: Ett vuxenliv utan spis?



När jag flyttar hemifrån så funderar jag fullt allvarligt på att ta med min mamma till den nyinvesterade lägenheten. Det är inte bara för att jag tycker om min mamma, utan också för att hon gör världens godaste mat.

Under min uppväxt har jag alltid blivit serverad den godaste köttfärssåsen, den godaste korvstroganoffen och det godaste tacos utbudet som går att få. Om bara några år så kommer inte denna lyxiga servering existera mer, då kommer det bli snabbmakaroner och bränd falukorv till middag dag ut och dag in.

Ett annat alternativ än att ta med min mamma Annelie är ju att granska hennes sätt att laga mat. Då kanske man lär sig utifrån det och gör lika god mat själv sen, men jag tror att det krävs flera år av träning för att resultatet ska bli det samma. Jag tror kokboken kommer bli min stödpelare när jag skaffar egen lägenhet. Men så länge jag inte tröttnar på makaroner och köttbullar eller korv så kommer jag nog leva på det.

Med detta vill jag säga att man kan leva på samma maträtter varje dag, så länge man inte tröttnar på det, vilken man kommer att göra. Därför ger jag kokboken en applåd och sätter en punkt här.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: