Vällust: Ett sätt att koppla av

Den största sortens njutning tycker jag är små detaljer som förgyller vardagen. Typ som att köpa sig en glass en solig sommardag eller unna sig en bakelse när man är ute och fikar med kompisarna. Fast en sak som verkligen är njutbart, det är när man kommer hem från skolan/jobbet, slänger sig i soffan och sätter på datorn.

Det är en slags avkopplingsprocess nuförtiden. Jag kan se på min pojkvän som är ute och jobbar 13 timmar om dagen att han verkligen njuter av att sätta sig vid datorn när han kommer hem. Prata lite med kompisarna, spela lite spel, ta det lugnt.

Egentligen förstår jag inte vad som är så syndigt med detta. Fast det är nog inte så syndigt om man kompenserar det med annat. Skulle man sitta och njuta av allting hela dagarna skulle det nog vara en helt annan sak.

Om du bara glider omkring och njuter så är du som en ko. Fast jag skulle nog trivas med att vara en ko, glida omkring och käka hela tiden. Bara de inte slaktar mig.


En gammal stationär mac-dator från 1999, känns bekant? Lika plastig som dagens mac-datorer!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: