Vrede: Arg som ett bi!



Det finns vissa saker som gör de flesta (jag är just nu en av de flesta) arga. Krig, rasism, djurplågeri, orättvisor och främst meningslöst våld. Meningslöst våld gör mig fruktansvärt förbannad. I vissas händer kan allting bli ett dödligt vapen, som till exempel den här sågen som lämnades till museet 1938. Det är någonting fruktansvärt att vi, både historiskt sett och i nutiden, måste kriga och slåss.

Det kommer ingenting konstruktivt ur våld, absolut ingenting. Det är läskigt hur lätt människor kan glömma att våld faktiskt skadar RIKTIGA människor. Det gör liksom ont på riktigt, det skulle kunna vara du, jag eller din bror som blev nerspöad på stan. Jag låter lite som en moraltant, men det är inget coolt med att bli skadad. Bara jävligt onödigt.
 
Våld gör mig arg och jag förstår lite att det är en synd. Riktigt arg, nästan så att jag vill slå ner de jävlarna som slåss..



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: