Tema Förvaring: "Fin förvaring för fina grejer"

I helgen har jag städat min lägenhet, och jag kan säga att städning är inte något av det bästa jag vet. Men efteråt, då känner man sig allt duktig. Men jag tänker, vad hade jag tagit mig till om jag inte hade haft något att förvara mina saker i?

Det handlar om skåp, lådor, hyllor, kistor och byråer. Om man inte hade haft något av detta så hade sakerna legat precis överallt utspritt på bord och golv hemma. Då hade det inte känts så speciellt städat.

Ett problem är också alla småsaker. Vad gör man av alla pyttesmå prylar? Pincetter, örhängen, knappar och såna grejer. Om man skulle lägga de i en stor låda hade det ändå varit kämpigt att gå igenom den där lådan fylld med småkrafs. Så jag tackar världen för småaskar.


Det här är en liten glasask, den ser sådär riktigt lyxig och fin ut, här i skulle man säkert ha förvarat ett fint halsband eller kanske en liten brosch? Kanske var det just det någon gjorde 1952? Vilken lättnad isåfall. "Var är mitt jättefina silverhalsband?". "Ja, just det! Det ligger ju i den jättefina asken!".



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: