Tema Förvaring: "Golvet är en fristad för alla olika ting"



Att inte ha ett täcke av saker på golvet i mitt rum har alltid varit en utmaning för mig. Golvet tycks alltid, på en hundradelssekund, täckas av kalsonger, byxor, tröjor, papper och annat tjafs. Detta stör inte mig egentligen, men det stör andra i min närhet.

Eftersom jag respekterar och bryr mig om dem i min närhet så gör jag mitt yttersta för att förvara alla mina saker på sina befintliga platser och inte på golvet som tycks vara en fristad för alla olika ting.

Detta kan låta som ett litet problem, men det är ju fortfarande ett problem och problem är skapta för att lösas.

En sak som jag märkt genom åren är att jag har fått mer och mer plats i de rum jag bor. Det beror nödvändigtvis inte på att rummen har ökat i storlek, utan att jag har färre saker att förvara. Som exempel är alla leksaker som jag hade när jag var yngre. Nu vill jag inte påstå att jag hade mycket leksaker, jag har vänner som hade mer.

Det jag menar är att leksaker tog en himla massa plats, nu låter jag kanske som ett tråkig, bitter morsa men det är jag inte. Jag är bara förvånad över hur jag hade plats med alla leksaker när jag var liten, medan jag nu kämpar för att saker inte ska behöva ligga på golvet.

Jag tror jag inte har brist på förvaringsutrymme, jag har bara brist i intresse av att använda det.

På bilden är en skördetröska i leksaksformat. Mycket naturtrogen och den fick museet i samband med en leksaksutställning 2006.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: