Tema jul: "En doft av Julen"



Jag vaknar, världen är på sniskan. Jag stirrar på mitt skrivbord. Mitt medvetande hoppar igång och jag förstår att jag vaknat.

Min fot sticker ut genom täcket och kylan biter tag. Det är kallt i mitt rum och den enda säkra platsen är under mitt täcke, där är det sommar. Jag kan nå mitt fönster från min säng och jag drar upp min persienn som är mitt ögonlock mot världen. Vitt. Allt är vitt och mer vitt kommer från himlen som inte tycks ha några tankar på att sluta med sin ommålning av världen.

Jag släpper ner persiennen med en dunst och suckar tungt. Vinter har för mig för några fördelar för att få finnas till. Men mitt mina hårda tankar om vintern så lättas mitt sinne upp av en doft. En som värmer den nakne i Antarktis och gör varje mage hungrig. Doften är starkt förknippad med årstiden och är enligt mina värderingar en av de få fördelarna med vintern.

Doften har smugit sig från ugnen och in genom nyckelhålet till mitt pojkrum. Om det är något som är bättre än pepparkakor, så är det doften av dem.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: