Tema Nyår: "Istället för kallt, blött och uppklätt"

För sista gången i år ska jag skryta. För snart så åker jag. På nyårsafton lämnar jag landet och njuter i solen istället för att frysa tårna av mig i Nyköpings hamn.

Visst känns det lite vemodigt. Alla dessa år som man har hyperfestat och sedan tvingat ned sig själv till hamnen för att frysa ihjäl och titta på fyrverkerier. Vadat hem i snön klockan tre på morgonen och vaknat upp nästa morgon och undrat, vad var vitsen med det egentligen?

I år ska jag inte tänka på någonting sånt. Jag behöver inte ens ha mössa och vantar på mig heller. Kanske bär jag en sån här?



Det här är en riktig elegant damhatt från 60-talet. Den är flätad med strån, siden och glaspärlor. Den funkade nog alldeles säkert som en riktigt bra solhatt. Nu önskar jag att jag hade en lika dan själv. Gott nytt år! Njut av fyrverkerierna och för guds skull, håll värmen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: