Tema Nyår: "Nyår är överskattat"

Nyår måste vara den mest överskattade högtiden på året. Finns det verkligen någon som har haft ett helt perfekt nyår?

Nu utgår jag faktiskt inte bara från mig själv, jag har hört många säga att nyår bara är hypat. Men vart kommer denna hype ifrån? Varför peppa stenhårt till en dag som ändå aldrig varit lyckad.

Sen är det ju nästan ett krav att ha en snygg klänning på sig också. Spendera massa pengar på ett plagg som man antagligen aldrig kommer använda igen och gå runt och frysa ihjäl i.

Men fortfarande, här sitter jag faktiskt också och peppar inför denna dag. Det kanske är det lilla ordet "ny" i nyår som är det fina i det hela. En liten nystart, lämna det jobbiga bakom sig, det blir en del av historien, satsa framåt.



Jag ska nog ha denna på mig på nyår, inte speciellt vacker men jag slipper frysa!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: