Tema Smycken: "Vackert och det blänker"

Smycken kan man inte få nog av, och det finns smycken för alla. De går att variera på många olika sätt. De finns i alla möjliga former, material och färger. Man kan köpa dem nästan överallt och man kan hur enkelt som helst skapa sig helt egna, unika, smycken.

Jag älskar smycken, jag har en hel låda full, om inte mer. Jag har allting från små plastörhängen i pastellfärger till äkta guldhalsband. Och såhär till jul, så kan jag säga att ett smycke är en perfekt gåva till vem som helst som kan tänkas bära smycken. En snygg kedja till din pojkvän eller ett nättare halsband till din mor? Hur som helst, det kan aldrig sitta fel.



Det här är ett halsband i svarta stenkolspärlor. Halsbandet är över 200 år gammalt och man vet inte vem som bar det. Kanske var det en liten flickas pärlor? Eller kanske en vacker äldre dams?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: