En grej - en ö: "Med musiken är du aldrig ensam"

Det är ett mycket svårt att bestämma sig när man får frågan om vad man skulle ta med sig till en öde ö. Det första jag kom att tänka på är Christian Slater som får samma fråga i filmen Heaters från 1988, och han svarar självsäkert "a bottle of tequila, my sax and some Bach", vilket låter soft men tyvärr fick vi ju bara välja en grej.

Först och främst tänkte jag på såna saker som jag använder dagligen, såsom mobil, ipod, dator, kamera etc. Men sen insåg jag hur korkat det skulle vara att välja ta med sig någon elektronikpryl då de inte skulle vara brukbara i mer än en dag. Eller inte över huvud taget på en öde ö.

Men vad skulle jag göra utan mitt enorma lager med musik? Jag antar att det måste vara väldigt tyst och ensamt på den öde ön, och man måste ju sysselsätta sig med någonting innan man skapar sig en låtsaskompis. Så jag tänkte, varför inte ett instrument? Man har gott om tid att lära sig spela, och det känns nog inte lika tyst och ensamt med musiken nära till hands.

Dock hittade jag ingen gitarr att skriva om, för gitarr har jag alltid velat kunna spela. Men jag hittade en fiol! Med tanke på min släkt och dess musikintresse, och min låtsasmorfar som är musiker som spelar just fiol så tyckte jag att det var lite kul. Så ett instrument vill jag ta med mig, så varför inte en fiol liksom.



På bilden agerar jag med en 70 år gammal barnfiol. Lägg märke till mina fiol-hållar-skills!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: