En grej - en ö: "Skepp ohoj!"

Det är en klassisk fråga det här: ”vad skulle du vilja ta med dig till en öde ö?”. Men det finns inte många självklara svar.

Elektronikprylar går bort direkt. Först tänkte jag att det skulle vara soft att ha med sig en dator så man kan uppdatera för sina vänner på facebook vad man gör på denna öde ö, eller kanske ett gameboy för att underhålla sig lite. Men hur kul är det när batterierna tar slut liksom?

Något jag också tänkte var att man skulle vilja ha med är en nära vän eller släkting, men det känns lite taskigt att definiera dem som en ”grej”.

Sen kom jag på den mest självklara prylen, en båt såklart. Och det ska inte vara vilken liten gummibåt som helst utan mer som detta skepp! Fast några hundra gånger större. För detta är en modell av ett fregattskepp, dock är ursprunget okänt.



Men som sagt, jag skulle lätt ta med mig ett skepp. Så man kan komma hem ”in style”.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: