Resmål: "Ett minne blott"

Detta är en klocka från 1800-talets mitt, den påminner mig lite om miljön jag befann mig i när jag reste till London med min kära mormor.

På min 15-års dag vaknade jag av ett meddelande som löd ungefär såhär: "Packa väskorna, idag flyger vi till London!". Det var ganska coolt tyckte jag. Jag som har lyckats hålla mig i Sverige i 15 år, om man bortser från en helg i Köpenhamn och släktträffar i Norge. Jag älskade flygturen och jag älskade hotellet som kändes som att det var direkt taget ur en Harry Potter bok.



Vi hann dock inte med att se och göra så mycket. Jag kommer inte ihåg så mycket heller, och det kan ha varit för att tiden gick så snabbt. Därav klockan. Den har en tendens att jävlas, speciellt när det gäller resemål. Innan går den oförskämt långsamt och när man väl är där så går den för fort, men tack och lov så har man något att tänka tillbaka till.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: